Nieuw platform (2/3): Hoe studenten mijn feedbackproces uitvoeren

In mijn vorige How to heb ik uitgelegd hoe je een feedbackproces maakt. In deze post laat ik zien hoe studenten het feedbackproces dat ik gemaakt heb kunnen doorlopen.
Toegang tot het feedbackproces
In de vorige How to heb je kunnen lezen dat ik mijn studenten uitnodig door de aanmeldlink in Microsoft Teams te zetten. Mijn leerlingen kunnen dan zelf op de link klikken, waardoor ze direct naar het juiste feedback proces geleid worden. Gebruiken ze The Markers voor het eerst? Dan maken ze eerst een account aan. Dat kan door een e-mailadres en een wachtwoord op te geven of in te loggen via school account via de Entree Federatie. Hebben ze al een account? Dan kunnen ze direct inloggen en starten in het feedbackproces. Dit ziet er als volgt uit:

Zoals je hier ziet, komt de student bij de eerste activiteit van het feedbackproces uit. Jouw instructies zien er exact hetzelfde uit als in jouw eigen omgeving. Iedere activiteit heeft een duidelijke actie. Zo weten de studenten direct wat ze moeten doen.
Het uitvoeren van activiteiten
De eerste activiteit die mijn studenten moeten uitvoeren, is een eerste versie van een betoog maken. Mijn student kiest zelf of hij de opdracht in The Markers maakt, of dat hij een document uploadt. De student die wij volgen kiest ervoor om de opdracht te maken in de teksteditor van The Markers.

Nu het betoog geschreven is klikt mijn student op ‘inleveren’. De student is nu klaar en kan zelf doorklikken naar de volgende activiteit. Dat doet hij door links in het activiteitenoverzicht op de volgende activiteit te klikken. Bij de eerste activiteit komt een vinkje te staan, aangezien de student deze activiteit heeft afgerond.

In de volgende activiteit geeft de student feedback aan een medestudent. Hier zie je ook weer de instructies staan die ik als docent zelf heb ingevuld in mijn omgeving. De student geeft feedback aan zijn medestudent door de rubric met feedbackvragen te doorlopen en rond zo de activiteit weer af.

De volgende activiteit die klaarstaat is ‘reflecteren op mijn feedback’. De student vindt hier de feedback die hij heeft gekregen en kan daarop reflecteren. Op deze manier loopt de student stap voor stap door het feedbackproces heen, totdat alle activiteiten zijn afgerond.
Ik heb zelf bepaald wat de deadlines zijn van de activiteiten. Bij sommige activiteiten heb ik ingesteld dat de activiteit pas open gaat op een specifieke datum. Zo hou ik controle over het feedbackproces.

Notificaties
Zodra mijn student een activiteit kan uitvoeren, verstuurt het platform een e-mail naar de student met de uitnodiging om de activiteit uit te voeren. Door op de link in de mail te klikken, komt de student direct bij de juiste activiteit uit.

Overzicht
Alle feedbackprocessen waarin een student heeft geparticipeerd vindt hij terug op zijn eigen overzichtspagina. Hierdoor kan hij altijd terugkijken op en leren van feedback die hij gekregen heeft in een ander feedbackproces.

Zoals je ziet is het heel simpel voor je studenten om de activiteiten uit te voeren. Wil je lezen hoe jij de voortgang van al je studenten kan volgen? Lees dan het volgende artikel.
-
Geschreven door Yori Högemann
Co-founder van The Markers -
Neem contact op met yori
06-41848477
yori@themarkers.nl