Ik kan een sollicitatiebrief schrijven (B1)

Een sollicitatiebrief schrijven: iedereen doet het wel eens. Handig als je leerlingen goed weten hoe je dat doet. In dit feedbackproces schrijven je leerlingen in vier stappen een sollicitatiebrief en verbeteren ze hun brieven met peerfeedback, zelffeedback en docentfeedback. Ga jij binnenkort een sollicitatiebrief schrijven met jouw leerlingen? Gebruik dan dit kant-en-klare feedbackproces.

Dit proces is geschikt voor referentieniveau B1.

De verschillende activiteiten

Het feedbackproces kan in 3 tot 4 weken afgerond worden. Je kan het feedbackproces altijd inkorten of uitbreiden nadat je het geselecteerd hebt.

Stap 1. Schrijf een inleiding van een sollicitatiebrief (peerfeedback)

  • Lever je werk in
  • Geef feedback aan elkaar
  • Reflecteer op jouw feedback

Stap 2. Schrijf een middenstuk van een sollicitatiebrief (peerfeedback)

  • Verbeter de inleiding en schrijf het middenstuk van je brief
  • Geef feedback aan elkaar
  • Reflecteer op jouw feedback

Stap 3. Schrijf een slot van een sollicitatiebrief (peer- en zelffeedback)

  • Verbeter het middenstuk en schrijf het slot van je brief
  • Geef feedback aan elkaar
  • Geef feedback aan jezelf
  • Reflecteer op jouw feedback

Stap 4. Schrijf een volledige sollicitatiebrief (docentfeedback)

  • Verbeter het slot van je brief en maak de brief tot een geheel
  • Geef feedback aan je leerlingen
  • Reflecteer op jouw feedback
  • Lever je eindproduct in


Suzanne Lustenhouwer

Docent Engels in digitale vaardigheden

Suzanne Lustenhouwer is docent Engels en Digitale vaardigheden in Amsterdam. In haar lessen ontwerpt Suzanne leeractiviteiten die creativiteit en kritisch denkvermogen van haar studenten vereisen door middel van activerende (digitale) didactiek. Daarnaast werkt Suzanne als spreker, trainer en adviseur in het binnen en buitenland om samen met docenten en EdTech bedrijven het onderwijs te innoveren.

Deel dit feedbackproces

Duidelijke leerdoelen
Kopieer link feedbackproces