Ik kan een recensie over een restaurant schrijven (B1)

Recensies zijn handig om te achterhalen hoe anderen over een winkel, restaurant of product denken. Maar het wordt pas echt nuttig als die recensie ook goed opgebouwd is en goede argumenten bevat. In dit feedbackproces leren je leerlingen om een gedetailleerde recensie te schrijven over een restaurantbezoek. In drie stappen en met behulp van peerfeedback en docentfeedback schrijven je leerlingen hun definitieve recensie. Ga je binnenkort in de klas aan de slag met recensies schrijven? Gebruik dit kant-en-klare feedbackproces.

Dit proces is geschikt voor referentieniveau B1.

De verschillende activiteiten

Het feedbackproces kan in 2 tot 3 weken afgerond worden, je kan het feedbackproces altijd inkorten of uitbreiden nadat je het geselecteerd hebt.

Stap 1. Beschrijf het restaurant (peerfeedback)

  • Maak deel 1 van je recensie en lever in
  • Geef feedback aan elkaar
  • Reflecteer op jouw feedback

Stap 2. Beschrijf het eten (peerfeedback)

  • Verbeter deel 1 en maak deel 2 van je recensie en lever in
  • Geef feedback aan elkaar
  • Reflecteer op jouw feedback

Stap 3. Schrijf de volledige recensie (docentfeedback)

  • Schrijf je volledige recensie en lever in
  • Geef feedback aan je leerlingen
  • Reflecteer op jouw feedback
  • Maak de definitieve versie van je recensie

Suzanne Lustenhouwer

Docent Engels in digitale vaardigheden

Suzanne Lustenhouwer is docent Engels en Digitale vaardigheden in Amsterdam. In haar lessen ontwerpt Suzanne leeractiviteiten die creativiteit en kritisch denkvermogen van haar studenten vereisen door middel van activerende (digitale) didactiek. Daarnaast werkt Suzanne als spreker, trainer en adviseur in het binnen en buitenland om samen met docenten en EdTech bedrijven het onderwijs te innoveren.

Deel dit feedbackproces

Duidelijke leerdoelen
Kopieer link feedbackproces