Ik kan een recensie over een restaurant schrijven (A2)

Wat vind jij goed en minder goed aan je favoriete restaurant? Kun je dat helder en to the point opschrijven? In dit feedbackproces oefenen jouw leerlingen met het schrijven van een korte recensie over hun favoriete restaurant. Met peerfeedback en docentfeedback verbeteren ze hun tekst en maken ze er uiteindelijk een toprecensie van. Wil je aandacht besteden aan goede recensies schrijven? Dit kant-en-klare feedbackproces maakt het makkelijker.

Dit proces is geschikt voor referentieniveau A2.

De verschillende activiteiten

Het feedbackproces kan in 1 tot 2 weken afgerond worden. Je kan het feedbackproces altijd inkorten of uitbreiden nadat je het geselecteerd hebt.

Versie 1. Recensie (peerfeedback)

  • Maak je recensie en lever in
  • Geef feedback aan elkaar
  • Reflecteer op jouw feedback

Versie 2. Recensie (docentfeedback)

  • Verbeter je recensie
  • Geef feedback aan je leerlingen
  • Reflecteer op jouw feedback


Suzanne Lustenhouwer

Docent Engels in digitale vaardigheden

Suzanne Lustenhouwer is docent Engels en Digitale vaardigheden in Amsterdam. In haar lessen ontwerpt Suzanne leeractiviteiten die creativiteit en kritisch denkvermogen van haar studenten vereisen door middel van activerende (digitale) didactiek. Daarnaast werkt Suzanne als spreker, trainer en adviseur in het binnen en buitenland om samen met docenten en EdTech bedrijven het onderwijs te innoveren.

Deel dit feedbackproces

Duidelijke leerdoelen
Kopieer link feedbackproces